Windows Vista, a la fi?

Ahir sortia per tot arreu, era el titular de moda de molts de mitjans de comunicació online i tradicionals. Elpais.com ho deia titulava així: “Por fin, Vista“.
Un article que em va provocar varis somriures i (per què no dir-ho) una enorme alegria, i és que no sóc usuari de Windows de fa un temps i me n’alegro enormement.

Windows VistaAnalitzant l’article se m’ocorren comentaris, idees i sensacions d’un ex-usuari de Windows que més enllà de ser enamorat de Mac OsX… intenta ser just amb tot el que es diu i es vol donar a entendre als que creuen que Microsoft és un ordinador. Amics, els hi diria jo, hi ha més vida que no sols la que vos marca can Microsoft.

De la notícia de El País podem extreure paràgrafs tant fantàstics com aquest:

La intención de Microsoft con este sistema es aproximar aún más a los usuarios a la explosión de los medios audiovisuales digitales, y mantenerles alejados de los peligros de Internet.

I partint d’aquí em demano és necessari un Windows Vista perquè els usuaris s’apropin al món digital… o ja poden estar-hi ben apropats des d’abans de la sortida de Vista emprant altres sistemes operatius com Mac o Linux? Serà Vista un sistema que tot al contrari d’altres sistemes Windows aposti per la usabilitat dels usuaris i versatilitat en els audiovisuals?

Per acabar el paràgraf i per deixar el llistó ben alt diuen que ens servirà per allunyar-nos dels perills d’internet. Caram! Sembla mentida que jo encara estigui viu, sà i sense problemes que vagin més enllà de pagar els meus rebuts i la hipoteca cada mes, (problemes els meus que pots tenir tant si ets usuari d’internet com no).
En el meu cas utilitzo Mac OsX i des de llavors ni antivirus, ni paranoies omplen el meu Mac. No serà que inclús l’amenaça és (o naix en) el mateix Windows?

Segueix l’article amb texts com aquest:

Y es que desde Microsoft se espera que la nueva interfaz de Windows Vista, que utiliza gráficos en tres dimensiones y ventanas translúcidas para mejorar el funcionamiento, junto con sus renovadas capacidades multimedia, las herramientas de búsqueda y -prometen- un nivel de seguridad frente a ataques y virus reforzado.

Què maco. I ara que hi penso, açò de les finestres en tres dimensions em sóna, i no serà que em sona d’altres paltaformes que ja ho empren? …

Finalment podem llegir:

Eso sí. Será un éxito lento. En la actualidad, solo 15 de cada 100 ordenadores del planeta serían capaces de aceptar Vista en sus entrañas, debido a los altos requerimientos de memoria RAM y de potencia de procesador. Microsoft tendrá que esperar, por tanto, a que los ordenadores que se fabriquen a partir de ahora vayan ahogando, poco a poco, a XP.

Vol dir que Windows Vista no podrà usar-se sense ampliar el teu hardware? i que ja tenen assumit que ens haurem de gastar centenars d’euros en un equip millor per usar-lo? Déu meu, açò ja és el limit.
Ara per rematar hauriem de saber si un ordinador amb el mateix hardware usant Vista i Linux, (per exemple) dóna millor rendiment amb Vista enlloc de Linux. En aquest cas em deixaria tranquil, en cas contrari senyor Gates no esperi que li compri el Vista. Prefereixo quedar-me a can Mac, o bé tornar a instal·lar el meu antic Ubuntu. I no per caparrut, sinó perquè la meva màquina ja em va bé amb els altres sistemes operatius i a més els sistemes operatius em tenen més feliç.

Senyors, Windows Vista no és idíl·lic, ni és ideal, ni és necessari.

No dic que sigui “l’anticrist” ni prohibeixo comprar-lo, només voldria deixar pla·lès que per sort o desgràcia (miri com es miri) no és la panacea. Tot i que possiblement sigui el sistema operatiu de Microsoft que més s’assembli als actuals Mac Os i Linux.

Windows Vista és una plataforma més al mercat, que demana molt als usuaris en quan a hardware i dóna molt poc en quan a ús i potencialitat respecte altres plataformes.

Articles com aquest sols serveixen per demostrar que molts segueixen amb una bena davant els ulls, sigui pels motius que sigui, i que entre tots hauriem d’ajudar-los (si es deixen) a obrir nous horitzons i incentivar-los a l’ús de plataformes que no siguin únicament Microsoft.

pd: si llegiu l’article de El Pais veure-ho que quan parlen de Bill Gates li diuen HILL Gates; sarcasme del XP? o simple equivocació de lletra?

I tu, què n’opines?

Tags Technorati : , ,

14 Comentaris a “Windows Vista, a la fi?”

Gravatar de www.latafanera.net

www.latafanera.net
31 de gener de 2007 a las 5:40 pm    

Windows Vista, a la fi?

El nou Vista ja és al mercat, l’anuncien com una meravella de la tecnologia però no més enllà dels propis texts que a can Microsoft escriuen demostren que no és ni ideal ni necessari. Un article (no molt acertat) a El Pais anunciant el llançame…

Gravatar de Toni M

Toni M
31 de gener de 2007 a las 7:34 pm    

Vol dir que Windows Vista no podrà usar-se sense ampliar el teu hardware? i que ja tenen assumit que ens haurem de gastar centenars d’euros en un equip millor per usar-lo? Déu meu, açò ja és el limit.

Bé… el 99% d’usuaris de MAC provenen de PC, i es pot dir que han tingut de fer algu pitjor que “ampliar” el hardware, es a dir, canviar tot l’ordinador. MAC OSX funciona tan bé perquè es regeix sobre un hardware concret, i açò té l’inconvenient que depèn directament de la màquina, al contrari que el PC.

Així i tot Linux està un pas envant sobre Mac OSX i Windows Vista amb el tema grafic: XGL.

En resum… m’agradaria que windows no fos “piratejable” perquè la gent s’animi a tastar altres sabors.

Gravatar de Frank

Frank
1 de febrer de 2007 a las 11:26 am    

Toni M. GNU/linux va moooooolt més enllà en quant a gestor de gràfics que el Windows Vista (amb l’aero) i el MAC OSX (ho sento Òscar ;-) . Als que empreu una distribució Linux–> Heu provat el Berly? Increïble. Ja deien que el Compiz amenaçava al Vista…

Gravatar de apple.bloks.cat

apple.bloks.cat
1 de febrer de 2007 a las 1:22 pm    

Molt bo l’article!
Jo també m’he passat al Mac OSX i estic molt content, però per tema de feina haig de continuar fent servir el Windows…

Gravatar de ffebrer

ffebrer
1 de febrer de 2007 a las 3:14 pm    

Frank, tens tota la raó. El Beryl i el Compiz són un gran avanç per Linux, fins i tot superior al Mac OS X amb els seus efectes. Però crec que només és açò, efectes perquè tot quedi més polit. A Linux, però, hem d’apendre moltes coses de Mac OS X: la seva simplicitat d’ús (que bo de fer és instal·lar programes), la coherència gràfica… I que consti que jo tenc Linux instal·lat a ca meva.

Gravatar de pippel

pippel
1 de febrer de 2007 a las 10:44 pm    

Frank, la última versió de Mac OS va sortir fa gairebé 2 anys (Mac OS 10.4) i la sortida de Mac OS 10.5 esta prevista per a finals d’aquest més o inicis de l’altre (rumors, però esta al caure), estic absolutament convençut que millorarà molt. MacOS sempre ha estat un referent per als altres sistemes operatius.
Teniu raó a l’hora de dir que MacOS comporta una inversió en hardware important, però cal mencionar que s’obté un producte capaç d’executar tots els sistemes operatius. Actualment faig servir Suse Linux amb XGL i MacOS, ja que linux té moltes eines interesantissimes!
Per cert, he probat vista… i sembla més un skin per a l’xp que un sistema operatiu nou.

Gravatar de PellRoja

PellRoja
2 de febrer de 2007 a las 11:15 am    

bon article.

com diu bill gates, si no o pots fer be, fes-ho bonic XD

sobre el nou vista, nomes dir quin significat te quan li van posar el nom.

Virus, Intusos, Spyware, Troyans, Adaware XD

visca el programari lliure

Gravatar de Oscar

Oscar
2 de febrer de 2007 a las 6:10 pm    

Mentre em recupero de les bajanades que va amollar la presidenta Microsoft Iberia ahir vespre a TV3, em vé de gust respondre amb alguns detalls les bones respostes que heu afegit.

Certament Linux Beryl pinta bé, però com diu pippel ara esteïm davant un MAc OSX de 2 anys de vida i a les portes d’un nou Mac Os, per tant no crec que sigui “ètic” comparar de tu a tu un producte amb tanta diferència temporal (tot i que els SO es renoven amb updates etc).

En segon lloc sí que vaig haver de comprar maquinari nou per tenir el meu Mac OSX en marxa, però també és cert que no em va saber cap greu ja que el necessitava. (També tens raó Toni al dir que funciona tant bé el Mac Os perquè córrer sobre un determinat maquinari, i per mi no és cap desventatge. M’aporta més del que em lleva).
I sé amb certesa, sino em decebria profundament, que quan es faci un update o nova versió de Mac OSX no hauré de renovar el meu maquinari per poder-lo emprar (ara empren el mac osx amb ordinadors de fa 6 anys sense problemes, els famosos pitufos (imac de colors) ).

En tercer lloc, a mi Mac OSX m’aporta coses que no sé explicar, i no són orgasmes! :D . M’explic, per mi engegar un equip i fer feina, de primeres a un alt ritme o gaudir de cert programari amb facilitat d’ús em fascina.
He emprat Linux i tot i que era còmode i atractiu, em declino per MAc OsX, així de simple. Es tracta d’una el·lecció més, i ni em considero ni superior ni inferior a res. Simplement he optat per Mac, així com altres opten per Linux o així com altres estàn amb Windows i ni hi han optat.

Companys, merci pels comentaris, estic fortament agraït a tot el ressó que des d’altres llocs s’ha generat en torn al meu article.

Esper i esperam més comentaris :)

Gravatar de Lali

Lali
2 de febrer de 2007 a las 6:29 pm    

Com ja s’ha dit… el que aporta el Vista no és res que no s’hagi vist abans (en SO com MAC OS..), exceptuant una cosa:
coneixeu cap altre SO que necessiti 2048MB de RAM per poder funcionar amb normalitat???
No m’estranya que segons quins creadors de soft hagin decidit no treure versió ara per ara per a Windows Vista…

Gravatar de Frank

Frank
3 de febrer de 2007 a las 1:17 pm    

Per ffebrer: “Frank, tens tota la raó. El Beryl i el Compiz són un gran avanç per Linux, fins i tot superior al Mac OS X amb els seus efectes. Però crec que només és açò, efectes perquè tot quedi més polit” Jo em referia a això, per aquest motiu dic … “en quant a gestor de gràfics”.
Per Pippel&Òscar: totalment d’acord. Però jo comparava 2 sitemes operatius (o part d’aquests) en un moment determinat, ara és el que hi ha. I fer-ho és totalment ètic, per cert. Quan surti el nou Mac OSX… ja vorem. Per exemple, la distribució que jo utilitzó de GNU/Linux en 2 anys m’ofereix 4 versions/actualitzacions noves.

De totes maneres no m’agradaria entrar en un debat bizantí sobre les bondats de les llibertats vs la comoditat. Està clar que jo no puc utilitzar el photoshop, per exemple, però a mi personalment em basta amb el gimp. Sé que el photoshop és molt superior al gimp. El mateix passa amb el MS office vs openoffice/abiword. La diferència és que en aquest cas la tecnologia és equilibrada en els dos casos, la única diferència es que molta gent demana .doc i .xls i aquí ja me fa por. Es tracta d’adaptar el maquinari que empram a les nostres necessitats.

Visca Mac i visca GNU/Linux!

Gravatar de Oscar

Oscar
4 de febrer de 2007 a las 12:29 am    

Frank, tens raó!

Visca Mac Os i visca GNU/Linux, that’s all! ;)

Lali, certament és una locura exigir 2GB de RAM perquè pugui córrer correctament, i dic correctament, un SO. :(

Gravatar de Manel

Manel
7 de febrer de 2007 a las 10:55 am    

Quan El País toca temes de Microsoft no és un mitjà de comunicació gens independent: seguiu durant uns dies les noticies de tecnologia i fixeu-vos sempre que bé parlen de MS i de les novetats que “inventen”, el que ara fan amb el Vista, abans ho feren amb el IE7, els cursos d’”iniciació” del ciberpaís sempre són sobre Windows i de Linux, si, es parla alguna vegada. I d’Apple, diuen alguna cosa, més de les màquines que no pas de l’OS.

Sembla talment que les notícies les redacti el gabinet de premsa de MS. O això, o caldría fer una mica de formació als redactors del diari.

Diguem que, encara que no ho sembli, El País té poca “Vista”.

Gravatar de Isabel

Isabel
22 de març de 2007 a las 2:07 pm    

Jo m’he comprat un ordinador nou fa 1 mes als supermercats Media Market (sabeu aquell que fa la propaganda del “yo no soy tonto?”) doncs es veu que jo dec ser tonta per què hi va instal·lat el Windows Vista i em va molt malament.
Imagineu-vos: quant el vols tancar, sempre es reinicia sol, l’has de tancar a “saco”, amb el botonet de la CPU i posteriorment quant l’obres sempre em surt un error. No puc configuarar el mòdem de cap de les maneres (ho vaig aconseguir durant dos dies però cada 3 minuts se’m penjaba la línia o hi havia un altre programa intern del Vista que s’intentava connectar).
Tampoc puc instal·lar-hi els programes com el paquet Office o el Acrobat.
I això que quant el vaig comprar, el dependent de Media Market em va dir que a ell li funcionaba la mar de bé, que no havia tingut cap problema. Estratègies de venda, perquè jo sóc de lluny de la ciutat i he tingut que baixar 4 vegades a la ciutat (Barcelona i Tarragona), m’han canviat dos cops l’ordinador per que segons els de Media Market hi havia un problema intern en l’ordinador en concret.
No saben dir-me que la realitat és que Windows Vista és una PORQUERIA i que de moment no funciona gens i que em compri l’ordinador amb la versió anterior (XP professional, crec) i no hauria de fer tants viatges?
Què en penseu? A algú li ha passat alguna cosa semblant?
Gràcies
Isabel

Més entrades al Bloc